De coronacrisis houdt ons allemaal bezig. Zo moesten er opeens een heleboel dingen anders dan we gewend waren. We houden afstand, wassen vaker onze handen, blijven meer thuis en gaan alleen naar de winkel als het echt nodig is. Een gevolg daarvan: mensen bestellen veel meer online.

 

Dat merken ook de collega’s van Amfors die gedetacheerd zijn bij PostNL op het pakketten-sorteercentrum. Al jaren zorgen zij ervoor dat de pakketten op tijd in de bestelauto van de bezorger kunnen worden geladen.
Doordat de mensen nu minder vaak naar de winkel gaan en sommige winkels zelfs een tijdje dicht zijn of waren, is het er sinds de coronacrisis extra druk. Zó druk dat er momenteel meer pakketten worden verwerkt dan tijdens de drukke periode rond de feestdagen aan het einde van het jaar.

 

Kortom, het is topdrukte. Onze collega’s doen dan ook heel erg hun best om de pakketten te verwerken. Daarbij is het belangrijk om veilig te werken. Zo heeft PostNL de werkplekken veilig gemaakt met spatschermen en iedereen houdt 1,5 meter afstand. Er wordt extra schoongemaakt en iedereen draagt handschoenen.

 

Die topdrukte vraagt ook meer van je lichaam. Daarom gebruiken onze collega’s ook een exoskelet. Het exoskelet is één van de innovaties van het Amfors Inclusive Fieldlab, die het tillen makkelijker maakt. Zo kunnen onze collega’s gezond hun werk blijven doen.

 

Amfors is trots op deze groep collega’s, die in deze periode elke dag hard doorwerkt om de pakketten op tijd bezorgd te krijgen. Want: dat is in deze tijden belangrijker dan ooit.
Natuurlijk zijn we ook trots op al die andere collega’s die in deze coronacrisis hebben doorgewerkt. Zij doen tevens fantastisch werk!

Dat ook PostNL trots is op onze medewerkers, blijkt wel uit een artikel dat pas is gepubliceerd.
Klik hier om dit artikel te lezen.